Avstängd

En sak som jag har funderat på sen igår kväll är varför kroppen  kan bli som avstängd för.

Låter verkligen lite konstigt men när kännslorna är med, men sen trycker kroppen på STOPP knappen och då stängs jag av känslomässigt. Det tar sen en hel evighet att hitta den knappen som står START på. Har funderat över det i många år och har kanske en teori om att det är sen jag levde med ungarnas pappa för det var aldrig fråga om vad jag eller barnen tycket eller ville, utan det var så att säga bara att gilla läget och göra som man blev tillsagd, vad det än var. Så åter till min teori, att när kroppen uppfattar samma signaler som det var då, då stängs den av, kan det vara så, inte vet jag, men jag jobbar hela tiden på att komma till rätta med det här. För det är inte lätt att ha det så här varken för mig eller Janne som skall försöka att läsa mina känslor och sinnestämningar. Någon där ute som har en teori??

Under natten kom det då ännu mera snö som skulle skottas och det var J som skotade mest, men vi lyckades även få ut C att skotta trappen på baksidan men för hans del är det mest TV:n som hägrar.
Vi har också fått hjälp idag av Tommy att skotta upp vid brevlådan så nu i em blev det bakat 3 stycken socker kakor till honom. Vi lämnar de i morgon när vi skall skjutsa C till Tingstäde och kontakt familjen. Det skall bli lite skönt att sära på J och C, i alla fall under 2 dygn. De behöver verkligen vara ifrån varandra lite.

Men C har varit rätt duktig i dag för övrigt, för han plockade i ordning på sitt rum och damsög där utan allt för mycket protester. Jag fick hjälp av Janne att gå igenom min bokhylla vid skrivbordet och det blev en hel kasse med en massa papper, kataloger mm som skulle kastas. Frågan är varför man inte kastar saker oftare.

Pannan den har krånglat idag igen men på något vis så lyckades Janne återigen med konsstycket att skruva lite på någon justerings putt, så peppar peppar, nu går den igen även om det är på el.

Under em så var Janne och jag till Bungenäs med hundarna på en promenad och ut över Bungeör så såg det ut så här.

                                      

Jag tycker det ser ut som om Bungeör skulle vara en hägring men så är inte fallet utan det är en liten Ö som ligger mitt i Södra Gattet.

Resten av kvällen kommer antaglig att gå i lugnets tecken för vi tänkte se Arn på Tv och hundarna behöver bara ut en kort promenad om en stund. Så ta nu vara på varandra där ute i verkligehten.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: sara

hej Åsa klart det kan vara minnerna som spökar ibland kan det vara bra att försöka komma på när och var off knappen slår till jag kallar det för att huvudsäkringen är utsliten en automat säkring går ju lätt om det har blivit överbelastad för mycket. då kan man behöva byta fjäder i den men för att kunna göra det behövs ju kunskap om var den sitter och hur man skall gå till väga och göra det på ett säkert sätt.Det kan vara platser eller ord som utlöser det. Bra kan vara att försöka lära sig var och när och att kunna förklara för sina närmaste hur man inte bör göra när man vistas nära. Det finns något som kallas kbt konjektiv bettende terapi leta lite kring det och läs man kan lära sig att förstå och scceptera dessa saker känslor och därmed få lättare att hitta on knappen som du så smart beskrev det lycka till sara i norr

2011-01-02 @ 21:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0