Bråk!!!!!

Blev inget bloggande igår kväll för då frös jag så jag skakade och hade ont i magen (har haft det ett par dar nu) och det känns som om det sitter en förkylning och vill ut, men att den inte kan av någon anledning.

Började gårdagen med att slira runt en timme med hundarna under morgon promenaden. Det var rena rama glans isen, inte kul varken för djur eller människor.

Men under gårdagens fm var jag till Fleringe så att vi fick bestämma hur vårens träningsprogram skulle se ut och även att vi skulle ha lite vanlig träning och utställnings träning. Kommer att försöka skicka ut det till alla under den kommande helgen.

När jag sen kom hem så tog Janne och jag gänget med oss till Bungenäs för en promenad. det blev bara brottet runt för det var så jobbigt att gå. Laga de lite mat medan jag mådde pest (frös allt då) och det blev en tidig kvällspromenad med hundarna för jag var i säng allt vid 19 tiden och det hör inte vanligheterna till. Har även sovit relativt bra under natten.

C han hade haft en så bra dag i skolan igår och det är kul att höra att det inte bara är pest. Vi fick en läkar tid till BUP nästa vecka i alla fall så vi vi får se vad det kan ge.

J han kom hem från skolan igår och hade så ont i huvudet att han var gråtfärdig. De hade haft 2 lektioner på hela dagen och båda i helklass (ca 40 elever), inte konstigt att han mådde pest.

Idag tog jag det lite lugnare på morgonen (har ju ännu semester) och det var en rätt positiv C som var först uppe. När de sen kommit iväg till skolan så åkte Janne och jag åter till Bungenäs för en ny tur runt brottet.
Hemma igen började dagens komenderade städning. Jag och Janne städade hela huset utom ungarnas rum för det fick de göra när de kom från skolan.

Innan C började städa fick  han reda på att han skulle till BUP nästa vecka och då bröt ilskan ut igen. Han tänker minsan inte gå dit, för BUP suger. Jag förklarade för honom att det har med hans medicin att göra och lite annat, men det ville han inte lyssna på. Han städade dock sitt rum även om det inte blev 100 idag.

J han städade sitt med en gång utan knorr men så är han ju mäst hela tiden för han hade haft en bra dag i skolan idag utan huvudvärk, men han hade inte pratat med sin mentor om det i morse, så jag ringde hennne och talade om läget, de måste ju veta.

När jag pratade med mentorn så fick faktisk C jätte mycket beröm för att han varit så duktig på eng idag och det är ju jätteroligt att få höra. Även för honom.

I går när jag var i Fleringe bestämde vi att vi skulle träna våra hundar vid Malin på Strå. Hennes man har en stor plan som han lovade sanda åt oss samt att det finns jättestora strålkastare där så vi kan se vad vi gör.

Men tyvärr blev min träning avbruten av en förtvivlad J. C och han hade rykit ihop och börjat slåss. Det hela berodde på att C tyckte att han skulle se Tv samtigit som han surfade på Jannes dator i vardagsrummet fast det var J som skulle se ett prgram han alltid ser varje dag ( C han har speciell TV tid till sitt förfogande för han fastnar i den annars). Samt att C vet att vi inte surfar och ser TV samtidigt i vardagsrummet.
Janne och jag fick kasta oss hem och medla för vi vet inte riktigt vad C kan ta sig för när han blir så arg och frustrerad. Han blir helt blockerad och kan skada sig själv likaväl som andra. Det är så att ha två barn med funktionshinder. Vi brukar inte lämna de längre ensamma än max 2 timmar och det brukar gå bra men C är frustrerad över något som vi inte har med att göra enligt honom. Hoppas att doktorn nästa vecka kan komma på något och att jag nu får med mig honom dit förståss, åter står ännu att se, det är ju ännu en vecka kvar.

Nu väntar snart duchen och lopplådan. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten och njut av tiden.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0