Det urar ute.

En likadan natt som natten innan, men det är nog som Byggpoeten skriver i sin komentar på gårdagens blogg att man vänjer sig. Man har nog för sig att alla måste sova 8-10 timmar varje natt oavsett vad som händer för att vara normal. Men vad är egentligen ett normalvärde, alla kan ju inte ha samma normalvärde och har det inte heller, så det är bara att konstatera, att så här är fallet just nu.

Vi började fm med en promenad med hundgänget på ett väldigt snöigt och blåsigt Bungenäs. Idag  blev det bara en promenad genom brottet och upp på andra sidan för bitvis var det drivor till knäna och upp emot en 20 sekund meter i byarna samtidigt som den snön som kommit tidigare flög runt så kom det ner ännu mera, nästan som små isbitar som piskade oss. Väl när vi rundat brottet så kom nästa sak, fortfarande drivor med snö till knäna bitvis men då tog vinden tag i oss bakifrån så att vi nästan höll på att flyga framåt. Vi var i alla fall rätt ensamma där ute.

När vi sen kom hem så började vi städa bort julen och med tillhörande damning, damsugning och golvtorkning. C han var jätte duktig och städade sitt rum innan han gick med Janne ut och fyllde ved i våra ved kassar. Men vedfylningen var under visst hot att han inte skulle få se Göta kanal 3 i kväll till slut utan bara till kl. 9:o.
J han tog verkligen sin städning på allvar för han var sist färdig. När jag hunnit så långt att jag skulle börja moppa golv så började han damsuga sitt rum som först. Vi har nu bestämt att det skall städas varje torsdag em efter skolan, få se  om det håller i realtid också.

Om en stund väntar en ordentlig promenad med gänget igen och förmodligen blir det KA3 runt för nere vid vattnet kan man knappt vistas då det ännu urar som bara den. Det är inte skönt varken för människor eller djur.

Senare blir det nog att vi titta på Göta Kanal 3 vi också. Ta nu vara på varandra där ute i urvädret och klä er varmt om ni måste ut.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: sara

Denna sömn,,,,Jag har fått gå i skola för att kunna sova nä skojar inte. Både medicin och kbt övningar sov schema och ändå så blir det perioder utan rätt sömn men det funkar ju bättre och bättre så lycka till sara

2011-01-06 @ 17:40:37
Postat av: sara

Helt ovidkommande om att det blåser ute S

Jag hoppade på LCHF efter att ha läst din länk.

Vet inte vad som händer men någon har hällt lösningsmedel i mig. Känner mig inte alls "geggig" i kroppen och har dessutom förlagt 8 av mina övervikts kilon någon annan starns

(om du hittar dom tala inte om var jag är) Hoppas att man klarar av att fortsätta jag ska smått introdesera s i detta tror att han kan må bra av det mindre socker kanske kan ge honom bättre humör som det gjort som bonus på mig. oj jag skulle bara tacka för länken hoppas ni mår jätte bra många kramar från oss i norr

2011-01-07 @ 16:13:04
Postat av: Emil "Byggpoeten"

Helt klart har alla olika normalvärden. Tex jag är som bäst när jag har mellan 4-5tim sömn. Sover jag 8tim lr mer så e jag helt förstörd dagen efter. Förmodligen för att hjärnan inte vill vakna.. Sedan kan man ta millan som ett annat ex. hon behöver 8-10tim sömn/natt för att kunna funka. Lite lustigt tycker jag att de e, att man kan vara så olika:) Hoppas de vänder för dig snart:)

Kram

2011-01-09 @ 11:39:22
URL: http://emp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0