En lat dag

Det är vad dagen blev efter en väldigt god natts sömn.
Länge sedan jag verkligen sov så gott och ändå hade jag klockan på ringning för att vi skulle hinna ut med hundarna innan Cecar skulle komma ock klippa lite klor.

Men innan han kom så han jag städa av mitt skrivbord, skulle ha gjort det för längesen ock kastat allting som skulle kastas, men som ni vet så är det så att sånt där tråkigt som är lätt att skjuta upp, i stället för att ta tag i det. Det blev en hel kasse med skräp, så på mitt kontorshörne så har jag lyckats få ihop 2 papperkassar med skräp, inte dåligt, kanske skulle rensa lite oftare.

Efter maten blev det en tupplur och det var väldigt skönt att kunna sova en timme middag. Jag brukar kunna somna på kvällen ändå. När vi sen vaknat till åkte Janne, jag och J ut med hundarna till Bungenäs så att de skulle få kuta runt lite och det blir lite som fysträning för deras del då de har snö upp under magen bitvis, men kul tycker de att det är i alla fall.

När vi sen kom hem fick jag för mig att ändra laouten på hemsidan men det gick inte  så bra till att börja med så det resulterade i att J fick följa med Janne ut en kort promenad. Frågan är bara hur det går med Tanten och Tobbe för de skjuter smällare nu igen så det står härliga till. Trodde att det var 18 års gräns på de, men tydligen inte för det här är ungar går i grundskolan på högstadiet.

Resten av kvällen blir väll att trösta en Tant och hålla en Tobbe i tassen innan Jhon Blund kallar igen.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten och värm varandra i kylan.

Kram Åsa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0