Ett svart hål.

Nu har snart hela nyårs dagen passserat och jag har bestämt mig för att inte sålla så mycket i tankar och vad som händer, få se hur det kommer att gå med det frammåt.

Men för att börja där jag slöt igår em så blev det en trevlig middag med familjen (lax och potatisgratäng) och med efterrätt (bär, grädde och glass) som inte är så vanligt hos oss. Alla var mätta och nöjda. Efter maten fick hundarna sig en promenad men det hade allt börjat att smälla lite kring 18 tiden. Tanten och Tobbe är väldigt berörda så det blev knappt något kissat eller bajsat under den promenaden.

Kvällen förflöt framför TV:n och när vi närmade oss 12 slaget satt alla i soffan och tittade på firandet från Skansen. Det var mest för att hundarna skulle hålla sig lugna och det var fortfarande Tobbe och Tanten som var mest stressade över smällandet. Men bara det slutat så lugnade de ner sig och kunde gå ut och pinka innan vi också gick och la oss.

Idag blev det en sen morgon för nästan hela familjen om man bortser från att jag var uppe vid 6 tiden, men då var sängen ännu så skön, så jag återvände dit igen. När vi sen kom upp så fick vi se att det kommit en massa blötsnö, att plogen gått och lagt upp vallar i båda gridnhålen. Verkar vara en sorts tur dag idag i alla fall, för när vi kom ut och skulle gå morgon promenaden med hundarna så kom Tommy förbi med sin traktor och var snäll att skotta upp vid vår brevlåda och infarten.

Väl hemma igen från promenaden så tog jag tag i lite huindvård med att bada en Tant och borsta de andra medan resten av familjen skottade bort den snön som Tommy och traktorn inte kunde komma åt.

C han har då varit på ett förskräkligt humör hela dagen och det beror delvis på att han inte kunde ta sin medicin klockan 10, för då kommer han inte att kunna somna i kväll, och dels för att han nu under julovet suttit och sett TV halva nätterna. Han har också ätit nästan hela tiden under dagen ( gör ännu) och hela tiden tjatat om att han varit hungrig trotts att han ätit nyss.
Han har förklarat det tidigare för mig att det är som ett svart hål som skall fyllas med något och inte spelar det så stor roll vad det är han äter och stoppar i sig bara det fylls. Jag vet ju att det har med hans funtionshinder att göra (Asperger, ADHD, mm), men man kan bli mer än frustrerad över att han tror att det är ett hotel han bor på och att det bara skall serveras hela tiden.
Storebror J han blir bara tokig på honom och  det är inte lätt för honom heller då han har sitt funtionshinder (Asperger). Men J han fösöker hela tiden att klara av saker och ting utan att blir arg, fast han får spänningshuvudvärk då lille bror håller på som mest och tjabblar. Så den killen har det inte lätt, för han vill vara så bra och duktig som han bara kan, samtidigt som han mår jätte dåligt över lille bror.

I kväll så blev det en tur KA3 runt med hundarna för att de skulle få springa lite och J han kände att han skulle följa med, medan C var kvar hemma. Det var inte lönt att ens fråga honom om han skulle gå med, men när vi gick så låstes fjärr kontrollen till en TV in för att han inte skulle kunna titta mer än han redan gjort under dagen.

Det var årets första dag som nu snart är slut och jag skall sätta mig i soffan hos Janne, så ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa 

Kommentarer
Postat av: sara

läser ofta här tänkte bara tala om att det du skriver är intresant. Tackar även för länkarna till lchf

2011-01-02 @ 13:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0