"Gör inte som jag gör, utan som jag säger!"

Om jag skall forsätta där jag slöt igår så berättade jag att vi skulle till Strå för att träna lite hund. Alla hundar fick sig en genpmgång och de gillar verkligen det . 
Men innan vi kom iväg fick vi justra trycket på pannan, trodde att det skull hjälpa, men inte så den var bara på 40 grader under natten. Burr.
Ringde rörpularn i morse och fick några tipps, men det hjälpte inte, blir till att ringa honom på måndag igen. För så här går det inte att ha det den larmar var 30 minut eller rätttare sagt så fort den skall starta om igen. Jag blir dåre på den här pannan, har aldirg varit med om maken och inte är den vår heller för vi hyr där vi bor och ägaren till huset vill inte åtgärda den mer än han gör.

Fick en kommentar på gårdagens inägg vad beträffande C:s ätande, men det är så att vi allt har lås på allting och inget gott att äta (sockler och så vidare), men då äter man 2-3 jätte portioner i stället, fast nu så serveras hans mat på assietter i stället för stora tallrikar allt för att lura ögat lite, och sen kan man äta av allt som inte är inlåst dvs frukt upp mot 5 kg på 2 dagar, mackor från frysen och även annat som kan vara i frysen.  Så tippset var bra men vi har allt det så. Nästa steg är handla en gång om dagen och bara köpa det som beräknas gå åt till varje mål man kommer att äta, men hur kul är det på en skala från 1-10.

Det andra som bekymrar mig är när jag läst min dotters blogg som beskriver min situation för så där 18 år sen. Så tänk om alla våra barn kunde lyssna på vad vi säger så de slipper göra om våra misstag om och om igen. Jag blir verkligen ledsen på hennes vägnar och alla de som är inblandade för det för så mycket med sig in i framtiden. jag vet av egen erfaren het. För det ligger en hel del i ordspråket " gör inte som jag gör, utan som jag säger" men jag skulle tro att det hör till att var och en skall göra sina missar i livet på ett eller anant sätt.

Nog om detta, vad har då hänt idag, så klart har jag jobbat mina timmar idag  och även en del hemma med för jag måste tvätta alla gardiner mm, från jobbet och i tvättstugan är vattnet avstängt. När jag sen kom hem så tog vi hundarna med oss till en tur på Bungenäs, det är ett tag sen vi var där så idag var det en massa extra spring i benen.

C han har haft en rätt ok vecka i skolan och J han tog bussen till Visby i em så jag får se när han kommer hem igen och även han har haft en bra vecka i skolan verkar det som.


Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram på er alla

Åsa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0