Igen..............!

För mycket händer så där för har det inte hunnits med att blogga på 2 dagar. Men att börja lite lätt med tisdagens övningar så var vi iväg till dietisten på morgonen i Slite och det var ingen kul historia.
I alla fall inte för C för det konstaterades att det äts för mycket och håller han den här takten så har han gått upp 30 kg på ett år och det är aldeles på tok för mycket.
Och inte vet jag hur jag skall få stopp på det för han bryr sig inte ett dugg. Inte heller dietisten hade någon lösning utan var bara väldigt bekymrad liksom jag. För J:s del så var det bättre för han är i alla fall medveten om problemet och försöker hela tiden göra något åt det efter det var mot jobbet och fixa lite där.

På em när ajg kom hem så var det komenderad städning och det gick något bättre den här veckan än förra. Men varför har vi så olika syn på vad städa är. För en del i familjen är det bara damsuga och torka golv som är att städa, men då anser inte jag att man har städat utan bara hasad av det värsta. Är det någon där ute som kan svara på vad det egentligen är, tycker att jag borde veta då jag hade städning som arbete i flera år, men kanske inte ändå.

I går var det så klart till jobbet tidigt och sen på em var vi åter till Slite för att J och C skulle träffa sina nya ledsagare. Men nu blev det bara C som fick träffa sin för den som J skull haft hade lämnat återbud. C startar upp med sin om en vecka, det kommer att vara 2 timmar/vecka och det kanske blir så att vi måste ansöka om mera tid, fast det återstår att se.

Sen igår kväll var det fort hem för jag skulle iväg på jägarexamen som är varje onsdag kväll. Lika intressant som vanligt även om det här första  handlar en hel del om olika jaktformer och hundar, sitter lite i ryggmärgen, det kommer anatagligen att bli jobbigare framåt.

Idag så var det en rätt lugn dag till att börja med om man inte skall se till att pannskrället böjade krångla IGEN. När jag skulle åka till jobbet så larmade den eländiga pannan på oljan så nu har den gått knappt 8 dagar utan att krångla. Sen så har den bara krånglat hela dagen för den startar inte igen när den skall då tempen sjunker, jag tycker det här är skit jobbigt och mår inte bra, för jag kan inte sova klokt när jag inte kan lita på eländet.

Sen så blev det till jobbet,  och en sån här soluppgången var det i morse fast bilden är sen i fjol vid den här tiden.
                                             

När jag sen slöt för dagen så tog Janne och jag hundarna med oss upp till masten och gick en tur i skogen, riktig skönt för det gick hur bra som helst att gå på skaren. Och hundarna hade ett jätte spring behov.

Hem igen och fixa lite mat och justera trycket i pannan. När det var fixat blev det en tur till Strå för lite hundträning. Alla hundarna var bara så duktiga hela tiden. Samtidigt fick J sin pao plats till v11 fixad.

Nu väntar en ny tur till pann skrället och sen en duch för att sen kolla in pannan IGEN, innan det blir till att anfalla kudden. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Mita

Lås på kyl och skåp som bara du och Janne har nyckel till :)

/Mita

2011-01-28 @ 08:04:11
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0