Överraskning

Skall börja med att tacka Sara för en bra komentar på mitt inlägg i går och jag har faktiskt en bok om kognativ betende vetenskap som heter "Skjut inte hunden", trotts den titteln handlar den inte om att man skall skjuta sin hund utan just kogneativ beteende vetenskap, som man kan använda på både hundar och folk.  Jag har dock inte lyckats ta mig igenom den men jag kanske skulle försöka med det, för det kan ju ge något. Vi har ju jobbat en del med det i familjen tidigare, då J lärde sig åka buss och i lite andra situationer så jag är inte helt främmande för det. Så prova duger i alla fall och det kan ju inte skada. Tack för tippset Sara.

Glömde igår att skriva om att min "Tant" hamnade på 10:ode plats blad alla Sheltie veteraner i Sverige som varit på utsällningar under 2010. Jag är bara så supernöjd med det, för vi har inte varit på så väldans många utställningar men ändå lyckats så bra.

I fm innan vi drog iväg mot Tingstäde med C så var jag införbi Tommy med de sockerkor som jag bakade i går kväll och han blev jätte glad över det. Innan vi kom till Tingstäde var vi förbi Othem och tittade till Jannes brors hus, vi brukar göra det med jämna mellanrum, kolla att allting är ok och att inget läcker. Det kan ju hända en himla massa saker med hus som står endamma ute.

C han var arg innan vi kom fram till Tingstäde påstod att han aldrig fick sova ut, men idag var klockan 9.30 innan han kom ur lopplådan. Även om klockan var så mycket fick han ta sin medicin i alla fall, för vi kan inte begära att kontaktfamiljen skall ha en unge utan medicin som är arg som en bålgeting.

Nu kommer jag fram till överraskningen och det var att jag, Janne och J åkte från Tingstäde till min extra mamma i Stenkyrka. Hon fyller 90 år i år om hon får ha hälsan. Hon viste inte om att vi skulle komma utan det blev en överrasking för henne och hon blev verkligen glad, tråkigt att vi inte hinner besöka henne oftare bara. Vi hade kaffebröd med oss så det blev mycket fika och prat innan vi begav oss hem.

Allt det där fikandet idag, för att jag har verkligen syndat med kakor och wienerbröd idag. Men det får bli ett antal dessert skedar olivolja innan kvällen är slut, så att candidia svampen håller sig i chack. Och en annan bra sak med min LCHF kost är att jag normalt när det är jul brukar gå upp minst 5 kg i vikt men inte år då jag ätit annorlunda. Vikten står kvar efter raset på 6 kilo, få se hur det blir när jag börjar röra mig ordentligt på jobbet om 2 veckor, för jag börjar året med semester.

Hundarna fick vara hemma idag när vi var ute och for, så de fick mat och en promenad KA3 runt i kväll innan vi andra fick kvällsmat. Maten i kväll var resterna från igår och J han beställde färska bär (jordgubbar och björnbär) och vispgrädde till efterrätt.

Nu så skall jag placera mig i soffan och titta lite TV innan sängen kallar, för i kväll måste jag sova tidigt då natten som gick inte innehöll så värst många timmars sömn.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligehetn och njut av tillvaron.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0