P...... helvetet!!!!!

Man skall ju inte svära men just nu kan jag inte låta bli eller rättare sagt hela dagen har jag svurit. För det  började i morse när jag vaknade runt halv 8 att det var ett gäng kissnödiga hundar som ville ut. Kände då att det var svalt i huset, kände på ett av elementen och upptäckte då att det nästa var kallt.

Gjorde inte så mycket åt det till att börja med utan först efter frukost kontrollerade jag vad felet var och det var pann ellendet som inte gjort annat än krånglat och varit trasigt i vinter, som nu hade börjat motionera ventiler igen. Enligt instruktionsboken så skall den göra det ibland men inte dygnet runt som den gör just nu (gjorde så i julhelgen också) och det gör att vi  nu har varmvatten och element vatten på 30 grader. Inte ens skönt att ducha i. Janne han har fösökt under dagen att skruva på en trim put som vi gjort förut och då fått igång den igen men idag vill det sig inte. Vi får vara glada över att det är plussgrader ute och inte blåser 15 m/s nordlig för då hade det varit kallt inne.

Jag mår pest över den här pann skrället, för våra grannar vill också ha varmatten och värme från samma panna.

Annars under dagen så har jag gjort färdigt hundträningsprogrammet för våren och fått iväg det, men det krånglade det med. Det vill säga mejlen gick inte förrän jag startat om datorn, men nu är det fixat i alla fall. och det är skönt.

Vi var också en tur till Oinare skogen med hundgänget när det nästan blivit mörkt i em och då försvann Stig-Helmer på samma ställe som det försvann en dalmatiner innan jul. Men som tur var så kom han när jag ropade på honom (det gjorde dalmatiner också). För det hade inte varit kul att irra omkring där ute i mörkret och leta efter en hund.

Janne han har börjat rusta husbilen inför resan, men där krånglade det också, för där var det en minus kabel som lossnat när han tog ur batterina i höstas. Kanske bättre att låta saker sitta där de sitter för då händer inte sånna saker i alla fall.

I morgon väntar arbetet som jag varit mer eller mindre ledig ifrån i flera veckor, skall bli skönt att böja igen även om det alltid tar emot lite i börja innan man kommer in i det igen.

Nu skall vi ta oss en tur med gänget och lägga på lite brev till folk som inte har mejl så att de också får informationen om hundträningarna.

Ta nu vara på varandra där ute i halkan (för här töar och regnar det).


Kram Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0