Sista semester dagen.

Tog det lite lugnt i morse så Janne han före mig upp, vilket inte händer så ofta. Det var även C som kom upp ur sängen i rätt klok tid och utan att strula helt obegripligt, men det kan bero på att han skulle ducha på morgonen hade han fått för sig.

När ungarna kommit iväg till skolan tog Janne och jag hundgänget på en tidningsläsar runda runt i Fårösund.  Det var nog många nyheter som skulle in för bitvis så tog det en evinnerlig tid att sniffa.

Efter hundpromenad och kaffe drickande begav vi oss till Jannes brors hus i Othem, som skulle ha lite tillsyn och där var det som vanligt. Vidare till Slite och Gahmens som är en sån där diverse affar, de har nog det mesta tror jag, men de hade inte det som jag skulle ha idag och det var fotopapper. Skulle göra en fin bild men jag fick till det tillslut i alla fall med ram och allt (skall bli en överaskning).

På em for vi till Bungenäs igen och tog en rätt lång tur runt där. Märks på en gång att de inte fått springa så mycket på några dagar.
Lite kvällsmat när vi sen kom hem  och senare i kväll så skall vi hämta J hos en kompis på Ahr. Han åkte med honom hem efter skolan och det är en som han brukar umgås med ibland. Mest blir det då vi börjar med hundträningarna för då hoppar ofta J av på vägen och så plockar vi upp honom på hemvägen. Men det är ännu 1,5 månad dit.

C han hade haft en bra dag i skolan idag för det hade varit lugnt och relativit tyst på lektionerna och det är sånt som han gillar.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten, för jag skall ta vara på min sista semester kväll.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0