Skall, skall inte??

Den gångna natten var ju då ingen hitt. Frågan är om mina somlösa nätter är ett släktproblem då min son Byggpoeten har samma bekymmer eller mera bekymmeregentligen, med att sova, inget att grunna mera över utan det är nog bara att gill läget som det är, att en del nätter är det så och andra så.

Idag på fm for Janne och jag till Visby för att handla mat och lite annat innan vi skulle hämta hem C från kontaktfamiljen i Tingstäde.
Han hade inte hittat på något där den här gången, vad de märkt i alla fall. Men han var fortfarande arg när han kom hem, precis som han var i måndags när vi lämnade honom. Frågan är om det är skolans start på måndag som nu börjar oroa igen, men min teori är att han har börjat oroa sig för skolan, får vänta och se vad som händer.

När vi sen kom hem blev det en promenad med hundarna. Inte i skogen utan en längre sväng runt i Fårösund så att de kunde få lite nya lukter i näsan. De behöver ju läsa tidningen precis som vi men med lukter.

J han fixade kvällsmaten i kväll men lite hjälp av C,  på menyn i kväll stod taccos men färsen och såsen äter jag inte då de inehåller för mycket kolhydrater, så för min del blev det tonfisk i vatten tillsammans med alla grönsaker som man har till taccos, inte fel det heller.

Under tiden som J ordnade med kvällsmaten pratade jag med min pappa som undrade om jag skulle gå en jägarexamen kurs, som skall starta i Fårösund. Jag fick namnet och telefonnummer till honom som skall leda det och frågan är om man skall eller inte skall, med tanke på att jag just nu går en uppfödarutbildning ( fast den går ju över 1,5 år) och kommer att jobba heltid + alla hundträningar. Jag får ringa honom på fredag och kolla in hur kursplanen ser ut, för kul skulle det vara i alla fall. Värst blir det för övriga familjen då jag är ännu mera borta än tidigare.

I kväll kommer det att bli ytterligare en promenad med gänget och sen har vi bestämt att vi skall se farsen med Eva Rydberg  på TV:n, men vi får se på den TV:n uppe, för J han ville titta på något motor program som går samtidigt. Tur vi har flera TV apparater.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: sara

Häärligt jagt examen coolt tycker jag... go

2011-01-05 @ 22:14:46
Postat av: Emil "Byggpoeten"

Tyvärr e de nog bara att gilla läget. Jag har snittat runt 3-4tim/natt hur länge som hälst nu o man vänjer sig, de lovar jag:) Hoppas dock de släpper för dig snart o att du kan sova klokt:)

Kram

2011-01-06 @ 11:28:52
URL: http://emp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0