Ute!!!

Tog det lilla lugna i morse, fick kaffe och tidning på sängen, mysigt värre. Det var till och med så att J kom upp före mig och Janne, men det är klart han skulle se Tv, det  var ett sammandrag av Paris Dakar rallyt som han följer, för det är hans stora intresse det där med bilar,rally mm.

C han kom upp när vi skulle börja duka på frukostbordet och tog sin medicin utan knorr, så dagen med honom har varit lugn. Han damsög till och med övervåningen utan allt för stora protester (han sa att han inte hade något att göra). Det enda är att han inte varit utanför dörren idag så i morgon måste det bli en ändring, för man kan inte gå i schorts hela dagarna inne när det är vinter ute, lite frisk luft behöver man allt.

Efter vår sedvanliga morgonpromenad började jag med lördagens jobb att borsta alla hundar, klippa klor och övrig hundvård. Medan jag hölll på med det så var Janne och J upp till garaget där husbilen är parkerad under vintern för att skotta upp framför dörrarna.
Husbilen skulle nämligen ut idag för att förberedas inför vad som komma skall (hemlis). Det var mycket is och snö som skulle bort. De fick använda spadar, yxa och spett för att få bort allting så portarna gick att få upp. Men nu är den UTE!! i alla fall

Under em blev det lite eget kontorsjobb för mig och sen efter maten en tur runt KA3 med hundgänget så att de skulle få springa lite idag med. Medan jag höll på med mitt kontors jobb så började Janne förbereda husbilen och sådant som skall lastas.

Mer blev det inte gjort med oss idag så nu väntar TV:n ihop med ungarna, lite mys måste vi ju ockå ha mellan varven och det medan det är lugnt i lägret.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Terese

Tack så mycke hihi

2011-01-15 @ 20:22:24
URL: http://dice.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0