En rätt vanlig dag.

Gårdagskvällens uppfödarutbildning är bara så intressant och vi har mycket att prata och diskutera om när det gäller våra fyrbenta vänner. Jag kom inte hem förrän vid 10 tiden men var gör det när man har kul.

Hade för avsikt att gå upp lite tidigare i morse för att gå med hundarna, men jag beslutade mig för att jag skulle hinna med 10:o färjan mot Fårö i alla fall, även om jag inte kom upp förrän 7.

Men innan jag kom så långt så var det en sur och arg C som skulle upp ur sängen och det var minsan inte lätt. Fast han kom upp till slut och kom iväg till skolan i alla fall. Jag frågande honom när han kom hem hur dagen vaarit och fick då reda på att det hade varit lugnt i skolan idag och han viste inte varför, så hans skoldag hade i alla fall varit bra.

Väl på Fårö så var det en dator som skulle uppdaterads lite och det blev även en hel del prat och kaffe drickand innan jag tog 13 färjan hem igen. Var då hungrig så Janne och jag tog oss lite i magen innan våra 4 benat vänner fick en tur ut till Oinareskogen. Där var det då ingen hit att gå för det var en smal isig stig en bit upp och sen var det bara en eller max 2 personer som gått  och det inebar att vi fick balansera i de spåren och plumsa för resten. Inte ens hundarna gillade det, för skaren höll bara bitvis så när de försökte spring så skar de igenom. Men de fick luckta av sig i alla fall och röra sig fritt.

När vi kom hem hade J en kompis med sig hem från skolan för de skulle gå till Kustparken och spela badminton vid 18 tiden. J han tyckte de var så där för han tyckte att ledaren krånglade till det för mycket (har kanske med hans funktionshinder att göra).

Efter maten var jag till en grannes hund för lite kloklippning och det gick som vanligt bra, han tycker så klart inte om det men finner sig i behandlingen.

Vad har då hätn med mina byråkratiska samtal i går: Det är bara en som svarat och det är HAB som skall fixa till J:s intyg så att han kan få längre provtid samt muntligt prov när han skall göra sina teori prov till EU moppe kortet. Samtalet  från BUP som gällde C har jag än hört något ifrån så jag får ta tag i det imorgon bitti igen.

Janne han fick idag vår nya digitala systemkamera, så nu skall det fotas och kanske han kan göra det nu så att jag slipper både ställa upp hundarna och fota samtidigt. Vi har en vanlig liten digital innan men Janne kommer inte överens med den så det har gjort att jag fått försöka att aggera med allting och det har inte alltid gått så lysande.

Nu väntar snart duchen och lopplådan, för imorgon bitti måste jag i alla fall upp tidigt och då går det inte att skjuta på det.
Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten och akta er för halkan.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0