Flera långa dagar.

Det är precis vad det varit efter en helg som inte innehöll några måsten överhuvudtaget. Men åter till dagarna som varit långa och det är mycket planering, för på jobbet så planeras det för mat till fotbollskolan nästa vecka och det var J, janne och jag i Visby och handlade igår, allt för att hålla ner kostnaden.

I morse blev det en tidig start för C skulle först med moffa och dra nät sen skulle vi vara 10.00 i Visby. på mogonen när jag lämnat C hos moffa drog jag och hundarna till Bungenäs för en skön promenad och där såg vi en rävhona som  kom med en död ekorre i munnen och hon var antagligen på väg hem till lyna med den.
Hämtade C senare vid strand där båten finns och de hade fått ett 60 tal flundror som skulle rökas under dagen.

J han var så glad i går när han kom hem för han hade fått ett nytt ställe att klippa gräs på, men idag när han kom dit vi 11 tiden och hade lånat en klippare att klippa med, då hade turisterna ringt efter en annan, trots att de bett J att klippa där hos dom idag.  Man kan ju undra hur de tänker egentligen för så som de behandlade honom kommer det ju att sprida sig så de kommer att få jobbigt att få hjälp av lokalbefolkningen i fortsättningen för både moffa cch en bekant till honom blev riktig arga på sättet att behandla J på. Och tydligen har de gjort något liknande mot en lantbrukare här också. Tappar de helt allt förnuft när de lämnar båten i Visby?

C och vi var i visby hela dagen och pratade om något som heter  http://www.repulse.se/ och är ett program för att lära sig hantera olika saker i tillvaron. Jag hoppas att han vill vara med där så att han kan få strategier att använda sig av när han blir äldre och även i vissa situtaioner idag. Hon som skulle var hans coatch var hur bra som helts.

Vi passade även på att handla det sista till helgen och C hittade ett par foppa toflor, Janne och jag hittade något liknande men de hade runda sulur under, rätt skumt att gå på.

I morgon kommer min son Emil att släppa sin andra poesi bok, är faktiskt lite spänd på den och är ni nyfikna så kolla på:
Litenupplaga.se - Spännande böcker i liten upplaga
www.litenupplaga.se
Om man blundar kan man se något som är viktigare än allt annat, man kan se sig själv som man sannerligen är. Dessa dikter visar mig i min naknaste form. Utan skinn och ben. Utan muskler, fett, blod och senor. Dom visar endast mitt innersta, mina tankar, mitt sinne, mitt hjärta.


Det var allt för idag och ta han dom varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0