Länge sen.

Nu var det bra länge sen jag var här men våren har gått helt för runt med jobb, hundträningar och torka, måste ju försöka sova lite där emmelan också.

Jobbet har rullat på som bara den, men då det blev värdens försommartorka så  fick jag börja vattna redan i mitten på maj och då är det dygnet runt jobb som gäller (nu har det äntligen kommit vatten uppifrån). så på jobb fronten har det inte hänt något nytt.

Vi var till Norrköping på hundutställning och tro det eller ej men "tanten" hon bler BIR veteran med CK och hamnade i stora ringen, inte dåligt av en sån gammal tant (fyller 12 i augusti). Hon var helt super den dagen.

Passade samtidigt på att besöka min son och hans familj där och det är bara synd att det blir som snabbvisiter, men men så är det, får se fram emot att de snart kommer hit i stället.

I övrigt på hundfronten så  håller vi i Välle Dog Team på att planera Välle Dog Teams hundddag den 13/8 och det finns folk som tydligen  tycker att det är helt fel att arrangera något  för hundfolk på norr. Men slutet är inte där ännu så den som lever får se vad som händer men man kan ju undra hur de tänker eller om det bara är som vanligt den stora jante lagen på Gotland som nu spelar in igen ( tro för tusan inte att du är något och försök inte ordna något, även om man inte tror eller utger sig för att vara någon speciell). Vi har ju varit med om det här tidigare, när vi precis startade upp. Det var även då någon eller några som hade åsikter om vad vi gör där.

Ungarna har också hunnit med att sluta skolan och fått sommarlov. J han har allt börjat sommar jobba innan skolan slutade men så kom torkan, inte bra då han klipper gräs åt folk. C han har inte hittat något ännu men han har i alla fall satt upp lappar om det på lite olika ställen så han kanske får napp vad det lider. 

Janne han har hela våren sen jag skrev sist hjälpt nya hyresvärden med källaren, i huset där vi skall flytta in. Han har spacklat och målat vilket gjort att vi redan flyttat över endel saker både på vinden och i källren. Det blir så fint så, helt nyrenoverat, så det blir nog till att inte röra sig överhuvudtaget.

Jag har under våren också klarta av att ta jägarexamen men har ännu hagelprovet kvar att göra. Fattar inte att det skall vara så himla svårt att träffa.

Vad skulle jag gjort utan min gubbe han är bara bäst..
För han har verkligen ställt upp på mig och ungarna hela tiden då loggistiken varit mer än 100%, under hela våren.

Det var lite om mycket  och jag skall försöka att uppdatera mig lite oftare men det är ju så när det blir mycket runt en att datorn hamnar sist i prioritet.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0