Är 9 dagar länge??

Det kan man ju fundera över men då livet snurrat på i en aldeles för stor fart så har inte bloggen högsta prioritet, man kan ju tycka att den skulle vara  det men när det blir så där gäller det bara att få all logistik att gå ihop.

Det går ju så klart inte att reovisa för alla 9 dagarna men något kan jag ju nämna. C:s ben är nu mycket bättre han hade bar  krycka till förra fredagen och sen var han till tingstäde under helgen som var och då funkade benet helt ok.

Han ara också under veckan varit i slagsmål i skolan men skolan tyckte tydligen inte att det var något att meddela hemmet utan vad C sa så paratade de om det där. men jag blir väldigt orolig då han beskrev att allting blev svart när det började och han blev arg. Hoppas att vi kan hitta någon strategi som han kan använda sig av när/om det skulle hända igen eller att han känner igen signalen straxt innan den kommer.

Förra veckan var han och ledsagaren till badhuset och simmade under sin tid och igår var de till gymmet i Slite och dit får C åka bussen och sen hämtade Janne honom där medan jag lagade mat.

Förra helgen var det nog rekord på hundtränings fronten för det var hela 22 stycken under lördagen och 16 på söndagen, totalt så klart. Och det verkar som den där facebook gruppen som jag skapat som heter Välle Dog Team är uppskattad.

Den här veckan så har J varit på PRAO på Bunge Svets och Smide som ligger på Strå. Det är som en smed men de reparerar det mesta både stort och smått. Och han ha verkligen haft en givande vecka för han har fått skita ner sig ordentligt med olja och fett och det gillar han.

Våra egna hudnar de har fått både promenad i Oinare skogen, Bungenäs och så klart veckans hundvård mm. under den gångna helgen blev i alla fall Tobbe rejält tränad med, men jag måste snart få tid att ta tag i de andra lite mer, hoppas att ljuset som kommer på kvällarna snart skall hjälpa mig med det.

Janne han har fått tillbaka husbilen från verkstaden där har de bytt hela bromssytemet bak. Det blev ingen billig affär men nu kommer i alla fall bromsarna bak att hålla ca 8000 mil till.

På min jobbfront under de här dagarna som gott så har jag jobbat med fakturor till medlemmar och uppdaterat medlemsregister med uppgifter som fattas. Låter inte så kul men när man skall göra utskick så är det bra att det är i ordning.

Idag så ringde C om att han gick hem från skolan med magont, är säker magsjuka, jag som hoppats att vi skulle klara oss men man kan ju inte alltid slippa ifrån det.

På em så var det som vanligt en gemensam städ dag för oss alla så nu är hemmet snyggt och prydligt ett litet tag

Får ju inte glömma att vi nu har fått vinter igen för det började snöa vid 14 tiden och höll på till 18 så nu är marken helt vit igen. Jag undrar verkligen hur jag skall kunna ge en spelklar fotbollsplan den 22 april.

Det var en jättestor sammanfattningom vad livet hos oss har bestått av under de 9 dagar som gått sen sist. Ta nu vara på varndra där ute i verkligehten.

Kram till er alla

Åsa





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0