Duracell kanin.

Då var det en ny dag som har startat och för min del gjorde det tidigt som vanligt. Det bar ut till Bungenäs straxt före 6 i morse igen och det är ju som jag skrev i går för att Janne inte är riktigt bra(dock bättre idag) i sin mage och han skall vara hemma idag också.
Då känns det skönt att hundarna är ordentligt rastade och fått springa av sig. När jag passerade gamla Konsum (var en Konsum affär där ute under stenbryningen tid) så stod det en av DK bilarna där. Tänkte att om de tittar ut nu så tror dom väll att man är mer eller mindre tokig som promenerar straxt efter 6 där ute en söndag morgon men det får man bjuda på. Är ju känd för att vara lite små galen.

I går kväll när vi satt och åt och det var tid för en sista promenad med gänget så konstaterade jag att jag varit på benen,  gått och stått i mer än 12 timmar och då hoppade det ur munnen att jag är som en duracell kanin, som bara går och går utan slut. Kan kännas så ibland när man har termokläder och kängor från tidiga morgonen till sena kvällen.

I dag väntar mer hundträning med först en Rallylydnads grupp och och en valpgrupp och som vanligt vet jag inte hur mågna som kommer men det brukar ge sig på slutet. I går var det totalt 14 stycken och det är helt ok kan jag tycka för grupperna skall ine vara för stora för då hinner man inte med vad man tänkt göra och det blir för mycket väntan för deltagarna.
Jag har nu börjat lägga upp på Face Book vad vi gjort och det ligger under gruppen Välle Dog Team eftersom det är det vi kallade oss från början.

C han får som vanligt åka med mig och J han får hjälpa Janne hemma med det som var tänkt att de skulle göra.

Nu blirt det snart till att dra på sig termokläder och kängor ignen för en tur till Fleringe. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten och njut av solen som i alla fall lyser här.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0