Benet och annat.

I måndagskväll när jag kom hem från uppfödare utbildningen så hade C jätte ont i sitt ben och jag beslutade mig för att kolla med sjukvårdsupplysningen, rådet därifrån var att ringa VC i går morse vilket jag också gjorde.

Vi fick en tid 10.45 i Slite och därifrån med en remiss till rönken för att kolla att det inte var någon spricka i det. Och som tur var så var det inget, utan det var bara en väldigt kraftig stukning, men det räcker ju till när man är som C.

Det här gör att han hoppar runt på en krycka, alla fall i nästan hela veckan. Jag var på jobbet i tisdags morse och lånade kryckor och så blev det lite jobbat också innan det var tid att dra iväg till VC, men det var bara lite kontorsjobb och även igår kväll efter turen till Bungenäs i skymning blev det lite jobbat men då hemma.

Efter C:s besök på rönken så var det efter några timmar dax för silverskattens ordinarie besikting vid Svensk bilprovning och det blev att återvända dit inom en månad. Det största felet var att en reflektor i ljuset behövde bytas. Men det är bara att göra och se glad ut, och jag skall inte klaga för jag har haft bilen i 3 år och inte kostat på den speciellt mycket under årens lopp.

I onsdags  så var det en väldigt tidig start på dagen för jag skulle innan jobbet upp till moffa och elda, för han åkte till båtmässan i Stockholm över dagen. Sen är det ju alltid så att när man varit hemma en dag även om jag jobbade 2 timmar igår så ligger man alltid efter lite. Därför blev det så klart en hel del kontors jobb av olika slag men också att tvätta A-lagets match ställ och det får jag göra hemma då tvättstugan är kallstäld under vintern.

Efter jobbet så var det åter upp till moffa och forsätta elda under resten av den kvällen. J han  åkte till Visby med bussen efter skolan för att köpa byxor, han är duktig han.

I onsdags kväll så skall jag åter på jägarexamens kursen och det är alltid lika kul, även om jag var trött som bara den nästa morgon. 

I tordags morse började jag dagen med jobba lite hemma igen då jag skall fixa med frikort till jobbet och skriva ut det i färg (kan inte göra det på jobbet för jag har ingen sån skivare), men jag håller ännu på att försöka få ut det, skall vara 16 bitar på en A4. Tror nästan att skrivaren är fel installerad eller så är det något annat som gör det. Men det är bara att försöka ignen och igen. Dt värsta är att instruktionerna står på franska och jag kan inte ett ord franska och ingen annan i familjen heller.

När sen arbetsdagen var slut i torsdags så blev de städat här hemma, över allt utom C:s rum, för han var med Nisse och badade. J han var trött som tusan för de hade varit och kollat på livräddning ur isvak och skolan i vanligt ordning hade gett olika besked om de fick gå hem efter eller inte och sånt det blir han bara trött och frustrerad över.

I går fredag var det jobb som vanligt. Började med att göra  fakturor till medlemmarna och även där försöka att få ut ettiektter på skrivaren. På papper blir det hur bra som helst men när det skall skrivas på ettiketter blir det hur knasigt som helst , men där är det säker bara en inställning någon stans. Det är bara att allting sånt där ta sån väldig tid att hålla på och trixa med.

På em så skjutsade vi C till kontaktfamiljen och när vi nästan var hemma så ringde jag J för att han skulle kunna sätta på maten som blev broccoli soppa, mumsigt värre.

Om en stund väntar hundträningarna i Fleringe, återstår att se hur många som kommer och tränar idag.

Ta nu vara på varandra där ute i verkligehten för varje dag är unik.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0