Pust, pust.

Nu är det sportlov här hos oss med allting vad det innebär med ungarna lediga från skolan. Började ju egentligen allt i måndags när ja skrev sist men nu är det nästan över.

I tisdags så jobbade jag som vanligt och efter jobbet, var det komenderad städning hemma för det är så att bestämmer jag inte en dag per vecka då det skall städas ordentligt så händer inget och då menar jag absolut inget, mer än lite damsugning när dammråttorna anfaller i hörnen. Men enligt min mening så är städning lite mer än så. Det vill säga damma och torka golv måste ju ingå i det också varje vecka (där går våra åsikter kraftigt isär i familjen). Och jag har fått för mig att ungarna kommer att ha lätttare att förstå det där senare i livet om jag nu håller på det här och det är klart att jag trivs inte själv när det är för soppigt i hemmet.

Janne han har då drabbats av någon form av magsjuka men det håller på att botas med risavkok enligt recept i en gamla läkarbok sen 1943. Till det får han utspätt rödvin (blandas som saft ungefär). Mums!!!!


Igår onsdag var jag och C till Visby där han spelade Krullis och de gick vidare till finalen i mogon kväll i Södervärns hallen. Janne och J de besiktigade husbilen men den fick en ombesiktining för det fanns dåliga bromsar bak.

När vi sen kom hem C och jag så blev det en snabb middag för J, Janne och jag skulle på en handledarutbildning för att J skall få börja övningsköra med bilen. När vi kom hem från det vidtog en kortare promenad med gänget och min tant hon har nu ätit något olämpligt igen för hon har värdens diarré. Men jag har proppat i henne lite magmedel som heter Prokolin och det brukar hälpa i dem här situationerna.

Idag så är det J:s tur att spela krullis och Janne har skjutsat J och en kompis till honom till Visby för han mår lite bättre i magen nu.
Under em skall C ta bussen till Slite för att träffa sin ledsagare där. De skall troligtvis gå och gymma men det är inte säker att C orkar, för han signalerade det  allt igår. Får se vad det blir. Men en sak vet jag i alla fall och det är att Janne och J får hämta upp C på hemvägen från Visby då det är dom som har bilen. Själv skulle jag varit på jägarkursen i kväll men det blir att jobba i stället för vi kunde inte hitta någon bra kväll att ha det konstituerande styrelsemötet på då de flesta kunde, men så är det  ibland.

Ta nu vara på livet och varandra .

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0