Skadat ben.

Kan ju vara skönt med en vanlig måndag efter en helg med alla kuliga hundträningar. Jag var hur trött som helst i går kväll skulle ha haft lite hundvård när jag kom hem men så bidde det inte, fanns liksom ingen ork. Jag och Janne tog hundarna på en kvällspromenad och sen hamnade jag i soffan utan att orka med något mer.

Janne hann är nu rätt ok i sin mage igen, det funkar med risavkok, druvsocker och utspätt rlödvin, låter väll inte så mumsigt men det hjälper i alla fall.

C han har varit jätte arg under helgen och då var det så där igen att ingen har med det att göra men det kommer väll så småning om vad det är som hänt och vad ilskan beror på.

J han har ännu ont i benet men nu går han i alla fall bättre än under helgen. Och så kom C hem från skolan med troligt vis  jätte stukning av foten. Hela ankeln var blå och svullen så han sitter nu lindad med en linda och foten i högläge. Vi avvaktar till i morgon så vi får se hur det verkar då. Han hade ramlat när han sprungit och det är ju sånt som händer

På jobbet idag har det inte hänt så värst mycket utan lite vanligt kontorsjobb av olika sorter. Janne han har lämnat in husbilen på verksan här i Fårösund, så att den skulle få lite nya bromsar, den fick ju en 2:a på besiktningen i förra veckan. Och jag har beställt 2 nya sommar däck till silverskatten, för de som satt där de var slicks, alltså helt utan mönster. Jag fick en del påpekande om att jag borde ha köpt nya för längesedan, men man måste väll slita på dem bra, fast jag har nog fel där egentligen.

I kväll blir det Janne och J som får ta hundarna för jag skall på uppfödarutbildning och vi skall börja med genitik, svårt men spännande.

Inte var det mycket idag men kan ju vara bra att det inte alltid blir en hel roman. Ta nu vara på varandra där ute i livet.

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0