Det kommer mer.......

Det är klart att det gör och får nog hålla med Mita om att det nog är ett tjej problem att lägga locket på tills det rinner över. Det är jätte skönt att få så mågna kommentarer (även de som inte jag publicerar) och stöttnig på olika sätt. Känns bara så himla bra. Tack!! För jag visste ju innan, att det här var vanligt men inte att det kunde vara så vanligt. Fast det är klart alla har ju sina bekymmer och problem genom livet och det är ju egentligen det som är charmen med det hela.

Idag så fanns det en massa saker som skulle uträttas som vanligt och det var först en långpromenad med gänget på Bungenäs och de sprang en hel del men det märks så väl att de fått kuta varje dag för då är det bara i början som det är intressant att springa och det var även där som jag hittade den där natur instalationen som ligger i föregående inlägg.

Väl hemma igen så stod det städning på programmet för det finns ju alltid ett behov, här hos oss i alla fall. Alla hjälptes åt så det gick i ett flygande fläng och bra vad det för J han skulle till badhuset och simma och jag skulle börja bada hundar.
Började med Quintus, fick honom badad och torkad, därefter var det Tantens tur och hade precis börjat blöta ner henne då BRAST kranen från blandaren, det stod som en fontän rakt upp över Tant och mig. Så det var bara att torka av henne vattnet och avlsuta det hela.

Tankarna vandrar en hel del då det är C:s TV dag idag och jag inte är van att arbetsuppgifterna tar slut så där, klart att det finns att göra om man har lust, så som sortera papper mm, men då skall man ha lust till det eller vara tvungen. Och jag har varaken det ena elller andra just nu.
Där av vandrar tankarna istället. Håller ännu på med den absolut första delen och har väll inte kommit så mycket längre där än tidgare, utan skall nog börja skriva ner mina frågor och fortsätta med några år frammåt, men ingen bådska utan jag måste bara låta vara lite till.
Att skriva är ju bra, som både Agnetha och Mita har sagt och skrivit har jag ju gjort tidigare när det varit tufft i livet, men det har mera varit för att komma ihåg vad som hänt för att kunna hävisa till det vid ev. konflikt eller så. Det här är på ett helt annat plan än tidigare för det här är för att förstå, släppa taget iom det och kunna komma vidare.

Nu skall jag försöka fortsätta att inte göra någonting, det är inte lätt när man alltid har fullt upp men jag skall i alla fall försöka med det.


Kram Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0