Duger inte till

Visst duger jag som jag är, det vet jag ju, trotts att jag har stängt in sorger och förtvivlan, men det som jag inte duger till eller kan bli beskylld för är att vara mordbränanre/pyroman, för idag har jag hållit på halva dagen med att få eld på en rishög på jobbet, dock utan att lyckas, får göra ett nytt försök i morgon, då jag nu har prepparerar lite halv ruttet trä och annat, ddåååååå kanske det går. Fick ta lite jordprov istället och städa och fixa lite runt i kring.

Stort tack till er som kommit med förslag om vad/hur jag skall komma vidare med mitt instängda sorge arbete. Kommer i alla fall att kontakta Agnetha för jag har känt att vi tidigare varit på samma våglängd och nu blev det liksom lite mer bekräftat och hon hade bra idéer om hur jag skall kunna komma frammåt så sakteliga. För det går inte längre att bara jobba sig bort från allting, för livet består mer än av bara att jobba hela tiden. Och jag begriper att det här inte är gjort i en handväning utan kräver långt arbete. Bara att hoppas att hon har tålamod med mig frammåt och även min älskade Janne.

Det var en del som fick myror i huvudet av att jag hade nyår igår, (det är väll bra att ha två) men om man som jag lever rätt mycket efter ett annat årshjul än det vanliga. Det är nu som skymningstiden övergår till skugg tiden och det är även så att jag dyrkar månen i alla avseenden och då främst när den är full. Är nog ändå lite knäpp. Det kan ibland bli lite jobbigt med nyår när det inte är och 2 julaftnar och så vidare men det är mitt val att leva efter det hjulet och det har inget med den vanliga tiden att göra utan bara ett sätt att vara och dyrka olika sabbater.

Fick dock inget bra svar under min meditation i går (då man bjuder in den man vill komunicera med) utan mer flera lätta, lätta smekningar av mumma, som hon ändå ville säga något men inte kunde liksom. Gör väll ett nytt försök snart då det är under en månad ungefär som det är lättast att få kontakt. Fast jag brukar kunna få det annars också, men det är lite jobbigare då.


Kram
Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0