En sten föll

Det var det stora som har hänt idag, hade ett jätte bra möte med en av mina chefer och det visade sig att jag som vanlig målat f.... på väggen och låtit tankarna springa iväg med mig, och det på grund av ett kryptiskt  mejl som nog inte var meningen att jag skulle se. Efter det ringde den andra chefen och även där kände jag att jag har de med mig i kommande diskusioner och det är skönt att veta.

Jag har också börjat fundera över min tid i livet från 1- 4 år, vad som inträffat och vad man kommer ihåg och det är inte så värst mycket.
Det är några händleser som jag kommer ihåg och har kommit fram till några frågor som kommer att ställas till de som är berörda om det blir så vet jag ännu inte. Jag började skriva om det i punktform och det verkar funka och frågorna som kommer upp kommer jag att låta vara tills jag har ett antal och sen får jag se om de skall ställas eller om jag skall elda upp det vid nästa fullmåne och be att de försvinner, återstår ännu att se hur det blir för där är jag ännu inte klar över hur det skall vara.
Har också idagoch  även igår tänkt på att dra energi ur jorden under tiden som jag går (svårt att beskirva hur det går till men fråga gärna om ni undrar) och även fått kontakt via en sten i skogen, lite knäppt låter det allt men så är det i alla fall.

J han har idag varit med sin ledsagare och gymmat för han kämpar med en stor övervikt och han har bestämmt sig för att den skall ner innan skolan slutar i sommar och han är bara så duktig så, för det har redan hänt saker. Vi har också gjort det sista testet inför moppekortet och där hade han 70 rätt av 70 frågor inte dålig så i morgon ger vi oss på sluttestet och hoppas att det går lika galant.

Janne han här i dag ställt in vår husbil under tak, den skall ju inte stå ute och frysa i vinter, men det är klart den skall ju ut i december igen då vi skall till Piia i Norrtälje och till  stockhom på utställning.
Under tiden som han ställde in husbilen så tog jag gänget och drog till skogs och där hade det gått en väldigt snygg dam innan oss Wilda matilda som löper, så det var full rulle så att säga på ung grabbarna, fick kuta ifatt de ett flertal gånger, tur att de inta är större för då hade det inte funkat och tanten hon var bara så pigg och glad.

Jag hade också tänkt åka till kyrkogården och minneslunden för att tända ett ljus för min älskade mumma, men så kom jag på att varför då?? Hon är med mig överallt så jag tände mitt ljus i en blommurnorna utanför trappen som en hälsning till henne och min andra skyddsängel. Det kändes helt okej att göra så och det kom till mig under min promenad i skogen.

Det var lite av dagens tankar och händelser

Ta vara på varandra där ute i verkligheten.

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Rolle

En stor kram till dig Åsa från mig. jag vet att du löser dina tankar på ett bra sätt.

2011-11-04 @ 19:24:19
Postat av: Mita

Skriva är kanon, mina dagböcker från de år som var jobbigast ligger väl packeterade idag, ibland har jag plockat fram och läst och inser att nu, NU har jag lagt vissa saker bakom mej och gått vidare.

De ligger där utan att göra ont.

Vi berabetar på så olika sätt, det som är bra för mej är inte bra för någon annan, varje människa är unik och har särskilda behov.

Man behöver inte alls tända ljus på en grav för att hedra de döda, vi bär med oss dom varje steg, varje stund, vill vi tända ett ljus i trädgården, på en stubbe i skogen eller någon annan stans så går det alldeles utmärkt Åsa, det är tanken som räknas och den tanken känner våra saknade då de hela tiden finns med oss.

Knasigt, ja kanske men så känner jag och så känner du. Vi är unika på vårat eget lilla sätt och det finns inget rätt eller fel.

Stort lycka till med ditt inre jobb och du klarar det, du är stark, du är du och du duger som du är.

/Kramiz Mita

2011-11-06 @ 08:43:11
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0