Frammåt

Jag vill börja med att tacka alla som hör av sig med tips, råd och stöd, allting publiceras inte under komentarer så därför ser ni inte alla som skriver en komentar.

Frammåt som rubriken säger är vad som gäller, fick ett långt och väldigt bra samtal med bästaste Agnetha igår kväll och jag fick en hel del pusch framåt och tankar om hur jag skall gå tillväga med att reda ut mina instängda sorger och förvivlan. Och även idag fick jag ett bra samtal med en vän som också finns där att stötta.

Fast det är klart att det som funkade för henne kanske inte funkar för mig men jag kände i alla fall att det där med tids axel och mind map som jag funerade över igår blev för stort. Jag vill ju ha allting strukturerat för att vi lever i ett väldigt strukturerat liv på grund av killarnas funktionshinder. Men ibland kan det kankse vara bra att kasta bort lite struktur även om det tar emot.
Har i alla fall kommit fram till att bryta ner det i bitar mellan olika åldrar och från början av livet eller rättare sagt därifrån jag kommer ihåg eller har minnes fragment ifrån.
Att jag skall skriva i ett block för hand och inte på datorn, för annars så far nog tankarna för fort och jag hinner inte reflektera som det är meningen i det här. När jag sen är klar med tankarna och hittat mina frågor som måste ställas till de berörda personer som kan veta, så skall jag göra det på bästa sätt och det vet jag inte ännu vilket det blir och så klart hoppas på svar då.
Jag skall också börja bli duktigare på att dra energier ur moder jord som jag tidigare gjort när livet har varit tungt men tappat i tempot. Måste också få kontakt med Mumma igen och så finns det en till som brukar hälsa på mig, men avhänsyn till hennnes familj så tänker jag här benämna henne med X. För de kommer också att kunna hjälpa mig frammåt.

Idag har jag då äntligen lyckat få eld på den förd.... rishögen. Men det krävdes ett antal preparerade träbitar, massor av kartonger och diesel. När det väl tog sig så var det som en annan blåslampa och jag har då väldig respekt för eld (beror också på tidigare händelser) vaktade tills det så gott som var utbrunnet.

Min älskade Janne han körde C till Visby idag på em för C skulle in på en kurs han går som heter Repulse och handlar om att hitta strategier att hantera ilska, känslor mm. Han har bara en gång kvar på det och han har blivit en helt annan person under den här kursen. Kanske skulle varit något för mig med när jag var ung men då fanns det inte.

J han har idag fixat 2 två godkända prov till moppekorte så nu satsar vi på att klara de andra två under helgen. Jag läser frågorna för honom och svaren, tar det lungt och fin och vipps så hade han 60 rätt av 70 frågor. Han är super glad för de tidag och det skall han vara med.

Det var lite av dagens händelser och tankar.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Rolle

Hej Åsa. Vi människor har en fantastisk förmåga att krångla till allting. Vi har så många måsten,tid vad är det? Något som människan har hittat på. Jag fick en liten vers av en vän för många år sen.

Gud (som jag uppfattar honom)giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan o förstånd att inse skillnaden.Den har hjälpt mig många gånger.

2011-11-03 @ 18:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0