Helgen

Då var en väldigt intensiv helg över och det börjar lugna ner sig, kanske tror jag i alla fall.

Det började i fredags em/kväll med att vi tillverkade 3 stycken jätte stora smörgåstårtor tilll min pappa som fylde 70 år igår. Det var hela familjen inblandad i för Janne skar bort kanterna på brödet, C limmande ihop och byggde, jag gjorde alla fyllningar och J han hjälpte till där som han för tillfället behövdes. Det tog då ett X antal timmar så det blev sen middag den dagen, fast vad gör det egentligen.

I lördags så var det först avslutning för höstens alla hundträningsgrupper under fm och under tiden så skulle J garnera alla smörgåstårtor, men som tur var så fick han hjälp av våra värens bästa vänner Inger och Pelle att göra det, så det var klart när vi kom hem vid 14 tiden och tur var väll det för vi hade bjudit en hel del kompisar på middag på kvällen. Det var bara så trevligt. En del av gästerna gick direkt från vårt kalas till pappas (bilder kommer nog över hur gården såg ut).

Jag sov några timmar så att gänget han ut, innan vi skulle träffa några som vi lagt ihop present med hos pappa kl 9, för min syster skulle allt med båten kl 12 då stormen Berit dragit in och båtarna var inställda, hon skulle egentligen ha åkt kl 16, men som sagt det var inställt på grund av vädret.

På em så blev det en tur till Bläse julmarknad för att C skulle ha sista passet där för att sälja åt klassen. Medan han var där passade vi på att ta en promenad i blåsten vid sjön. Det var så att alla hundarna höll på att blåsa bort man såg riktigt hur de höll emot när de stod still för att hålla balansen.
Efter markande blev det en ny tur upp till pappa och äta lite mera smörgåstårta, till sist så fick ju så klart gänget en sista tidningsläsarrunda runt i Fårösund.

Idag har det varit jobbet som vanligt och stormen har lyckats flytta avbytarbåsen och även delat på dem så det blev till att stötta upp dem lite så att de i allla fall är kvar på stället. För det är ingen ide att försöka säta ihop dem när det ännu blåser så som det gör och min med hjälpare är utomlands så jag får vänta tills han kommer hem igen.
Under em blev det ett utvecklingssamtal med C, han är bara så duktig i skolan, trotts sina bekymmer och i kväll skall C och jag till Visby för att lyssna på Fredrik Steen som är här och har en liten föreläsning om att förstå din hund på Södervärnskolan. Janne ♥ han får rasta hundar medan J är på friskis och svetttis.

Nu är det då bara 8 arbetsdagar till innan min långa semester börjar, så lite av nedräkning är det allt.

Kram

Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0