Kul eller....

Här var det då mycket som kommer, för idag så började hjärnan funder över vad som egentligen är kul/roligt.
Vad jag gillar att göra osv. Kom fram till att jag inte kunde komma på något så där rakt upp och ner som jag verkligen skulle tycka var kanon att göra eller längtar till att få göra.
Visst det är kul  och jag gillar verkligen det med alla hundägare och hundträningar, även att åka på utställning med våra egna och träna med dem och allting annat som jag gör hela tiden, men det tillhör liksom min vardag. Så kontentan av det hela är att det är vardag jämt och inget annat händer. Det är bra med vardagar, men det kanske är så att det ibland måste hända något mera än det, inte vet jag. Känns så just nu i alla fall eller är det abr hjärnan som fösöker att få mig att börja på något nytt så att jag inte hinner tänka, återstår att se.

En annan fundering som  då dyker upp är om andra människor också bara har vardagar och inga drömmar eller önskningar, eller om mitt liv ser ut så på grund av att det alltid måste vara så strukturerat och planerat för att ungarna skall må så bra som möjligt, inte vet jag men det blir till att låta hjärnan jobba vidare och eventuellt komma på någto som skulle kunna vara kul att göra.

Att skrämma den där Helge igår kväll gick bra, men idag så fick nästan timmerbilen stanna för honom när han satt på vägkanten där han inte skulle vara, så det blir till att ta nya tag med honom i morgon igen för idag hinner jag inte med det, då vi först skall på utvecklingssamtal med J  som bara var så kanon. Han är så himla duktig min J. Snart kommer Ulla och hämtar mig för en dust till med uppfödarutbildningen, där skall vi nu börja med juridiken, som verkar bli väldigt spännande.


Må gott där ute.

Kram Åsa


Kommentarer
Postat av: Mita

Ja vad är kul??

När man var ung så sa man Å gud så kul det ska bli, vi ska göra det och det, fest här fest där, åka hit, åka dit, GUD så kul....

Visst skrattade man så tårarna rann i stora floder och livet var ganska så bekymmersfritt, inga krav, inga måsten.

Det som är kul idag???

Tja vad tusan är kul Åsa, att träffa människor man inte sett på länge, det ger en inre värme och tillfredsställelse, sånt får en att må bra.

Att göra något som man inte gör varje dag med sin älskade, det är kul, ger en inre värme och får en att må bra.

Hur man deffinerar kul som barn/ungdom och som vuxen är nog på två olika sätt, iaf upplever jag det så.

Idag så tycker jag att "Må bra saker" är mera viktigt för vardagen, små guldkorn som förgyller.

Guldkorn kan vara så mycket, en tur med motrocykeln den första varma vårdagen, en biltur med fikakorg och hund och hitta någon fin plats som ger ögongodis,att hitta den första blåsippan på våren, höra den första lärkan när snön ännu ligger kvar.

/Mita

2011-11-10 @ 13:00:56
URL: http://www.byssegardas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0