Lungt och stackars J

Kan inte förklara det men kanske har det med månen att göra, att det nu är full måne. Men då jag har varit mörk i sinnet under en längre tid, så känns det från i morse när jag vaknade som ett lugn inombords. Kan också ha att göra med alla fina och tänkvärda kommentarer som jag får på mitt skrivande här. Inte vet jag.

Jag gillar ju månen och den magisk, så ikväll när jag kommer hem från lagårn


(skall mjölka kor i 6 dagar nu) så skall det eldas i eldkorgen (är förberedd att tändas) som jag fått av min älskling ♥ och samtidigt meditera en stund. Meditera är något som jag egentligen alltid har gjort, mer eller mindre under perioder. Kanske det som lugnet kommer ifrån. Månen brukar normalt göra att jag inte kan sova och ger mig lite oro, men få se om det nu kan få motsatt verkan den här gången och då gäller det bara att få tanka på så mycket nyttig ny energi som möjligt så att det räcker till nästa fullmåne.

Jag fick en fin kommentar på förra inlägget och jag håller med om att  det som var kul förr inte är det nu och kanske kan det vara så att man ser fram emot andra saker ju äldre man blir som kommentaren påpekade. Så som första blåsippan på våren, vårfåglarna eller ensamheten i Norra Gattet,

att det som man slarvigt kallar för kul/roligt egentligen är som för våra hundar och klickern, en förväntan på något. Jag tror att det kan vara så i alla fall.

Stackars J som missar sin uppskrivning för moppekortet i morgon för att trafikverkets datasystem har krackelerat och räknas inte med att komma igång förrän i nästa vecka. Han har då verkligen otur han med det hela, för först var alla papper i olika system, sen när han äntligen fick till muntliga prov, hade bilskolan inte tid att hjälpa honom utan vi fxade det hemma och så nu det här ovanpå. Hoppas bara att han får en tid fort när det äntligen kommer igång igen.

Janne och C får hålla ställningarna här hemma i kväll, promenera hundar och se till att maten är klar när vi kommer hem från lagårn J och jag, för då brukar vi vara hungriga som tusan.
Nu skall det plockas ihop lite kläder till em/kvällens arbete så må gott där ute i verkligehten.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0