Lungt

Eller inte, under dagen för idag som vanligt på lördagarna så har jag hundträningar på Stenkustens hund och det är som vanligt super kul att träffa alla gulliga mattar, hussar och deras fyrbenta vänner. Variationen på övningarna är så klart stor för det är hundar som är färdiga att tävla med och ner till valpar, kul kul är det i alla fall.

På em så kom Pelle och Inger till panget när tränignarna var slut och vi åkte först och tittade på ett tyg som jag vill ha på min dyna till gamla köksoffan . Efter det åkte vi till mit älskade Norra Gattet



Såg inte riktigt ut så här idag med blåst, utan det var stilla och lungt. Deras hund Spirro han tog sig till och med en simmtur och verkade gilla det skarpt.
Peler och Inger kom sen över på en fika i kväll och det är alltid lika kul att prata och skoja lite med dem.

Tankarna har då inte varit med mig idag så den biten har helt legat nere, få ta tag i det i morgon igen om känslan finns, fas en fundering hade jag och det är om man börjar fundera så här när man komemr upp till ca häften av livet?? kan det vara så??
Men jag har i alla fall kommit fram till att så kallade gravljus skall man INTE köpa för som jag skrev igår så hade jag tänt 1 för mumma och en annan ute, men det hade slocknat lika fort som jag tände det, brann bara ner till det att stearintet  började. Provade då med det andra ljuset  inne på köksbordet och inte ens det brann  inomhus så något fel var det. Idag inhandlades det marchaller istället och de brinner i alla fall.

J han varit till moffa och grävt hål som det senare i veckan skll gjutas i och i kväll så klarade han slutttestet inför moppe korte uppskrivningen. Men man skall aldrig vara riktgit gald för det fanns lite extra frågor där och vi skall göra de i mogon såa tt han har gjort allaf rågor tills månda så att körskolan inte kan säga att hna ännu skall göra de också.

C han har varit med oss hela dage först på hundtränignarna och sen på promenaden i Norra Gattet.

I mogon bitt blir det sovmogon och det stavas S O V M O R G O N, fast min kropp är ju så programmerad att den vaknar i alla fall senast 6. Men bara känslan av att inte behöva rusa upp är ju kanon.

Ha en skön natt där ute

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0