Upp och ner

Då har det gått en dryg vecka sen det blev något författat här, veckan har varit om som upp och om som ner, alltså en helt vanlig vecka för de flesta.

Det har väll inte hänt så mycket egentligen utan vi håller som mest på att förberda inför helgen då min pappa fyller 70 år på söndag och att det är avslutningar på alla hundträningar, med en middag på kvällen till de som hjälpte till med flyttstädningen och staketbyggandet då vi flyttade. Det har gjort att jag varit lite och ibland mycket uppe varv, då allt skall planeras och handlas, gäller ju att få logistiken att gå ihop på något vis och det är inte alltid så lätt. Det här har gjort att jag varit väldigt upp och ner hela tiden och det är inte lätt för familjen att ha det så med mig, men så är de ti alla fall.

Vi var härom kvällen och grattade äldsta barnbarnet som blev 6 år, inte klokt vad tiden går och då kommer en massa tankar igen och jag har bestämt mig för att dryfta det hela med barnens kontakt på HAB (kurator), om hon har någon ide hur jag skall komma vidare. För just nu känns  det som jag skulle behöva prata av mig på något vis,( jag vill nog att procesen skall gå fortare än den gör) men det är nog så det är när man som jag försöker hitta vad det är som orsakar problemet få bort alla gamla järnspöken som hänger där bak..

Jag kommer i alla fall snart att få tid att fundera och även ägna mig mer åt familjen för jag har bara 9 arbetsdagar kvar tills jag går på en lång semmester och det skall bli så skönt även om det finns en del orosmoment, för delar av min arbetsgivare (styrelse) verkar vilja dra ner på min arbetstid eller omfördela den på något vis inför 2012 och inte begriper jag hur det skall kunna gå till. Det skapar massor med tankar och oro, då man som jag är van att vara i en fyrkantig värld, samt att det inte är så lång tid kvar av året och jag vill kunna planera mitt och familjens liv lite i alla fall.

Må gott där ute och ta vara på varandra.

Kram Åsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0