Flera veckor igen.

Då har det gått ytterligare flera veckor sen jag var här sist.
Att det skall vara så svårt att komma till det, tänker varje dag att jag skall skriva lite, för jag har massor i huvudet och vet hur det skulle kunna bli, men att starta bloggen och logga in, är ett motstånd på något vis. Vet inte riktigt var i det består, men rätt som det är så kommer jag till skrivandet i alla fall. Jag vet ju att jag behöver det för att ventiler mina tankar lite.

Jag har i alla fall varit hos dottern och barnbarnet och fikat. Vi hade jätte mysigt tyckte i alla fall jag och jag hoppas att det var ömsesidigt. Även om det inte var så stor stund.

Har också slutat med att jobba heltid. Det tog slut sista januari och är nu åter nere på 75%, för tillfället så jobbar jag bara 2 dagar i veckan för att spara arbetstimmar till sommaren och säsongen när det är mycket på gräsfronten. Jag har också hunnit söka nytt jobb men när nu Peex och Svenska spel säger upp en massa människor på Gotland, som också skall ha jobb så är nog inte utsikterna så goda. Sen får jag väll fundera lite över hur jag egentligen har det med att bestämma över min tid, nära till jobbet, friheten på jobbet mm, hur mycket är det värt i det här sammanhanget är det värt de där missade 25% i arbetstid. Funderar kan man ju i alla fall hur man skall resonera och om jag kanske skall försöka att få till mer hundträning av något slag.

C han har börjat på sin teori inför moppe kortet och det verkar funka bra. Det enda är att han riktigt fixar att åka bussen fram och tillbaka då han inte har någon direkt tidsuppfattning. Det betyder att han inte vet om det  är 5 minuter eller 1 timme, han känner inte skillnaden. Så vi får se till att vi ahr ärenden att utföra just de dagarna.

Vi har också varit i Mulde ridhus utanför Klintehamn där sheltiklubben hade en träff i lördags då det var ett av de kallaste dygnen sen 60 talet. Det var en massa hundar och människor som provade på agility med hjälp av Gunilla Christiansson.

Det värsta med kölden är att våra hundar inte fixar att gå på promenad någon längre sträcka för de får kramp i tassarna så till slut så är de halta på alla fyra fötterna samtidigt och det funkar inte. Men nu verkar kylan mildras lite så vi har i alla fall i går kunnat gå en bra promenad på dryga timmen och det behöver de verkligen. Annars så gillar de ju snön och framför allt så håller de sig rena och fina.

Janne han ser till att hudnarna får en tur till skogen varje dag när jag jobbar och det är verkligen uppskattat av hundar och mig. För hur det än är så ger det lite mera än att bara gå runt på byn i koppel. Även om det är viktigt också.

J Han tränar på som bara den och minskar i vikt hela tiden. Snart är han nog borta, fast inte. Han ha också tränat halkkörning med Volvon nere på myren i Tingstäde. Jag vågade inte åka med utan det fick Janne göra. Vi har också fixat med hans boende till hösten när han skall börja på gymnasiet och han har gjort sitt preliminär val och så klart blev det fordon. Han har även fixat sitt sommarjobb på Meconomen verkstan här i Fårösund, inte dåligt av en snart 17 årig kille som ännu inte gått ut grundskolan. Stolt mamma så klart.

Vi fortsätter med vår uppfödarutbildning och det är spännande och nu håller vi på med hundens mat. Är väll inte så väldigt spännande men något man ändå måste veta.

Nu skall jag återvända till verkligheten och om ett tag börja med lite middag för att sen hämta upp lite vänner för en ny omgång av uppfödarutbildningen.

Må gott där ute och ta vara på varandra

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0