En kartong!!!!!

Här rullar då allting på i en rasande fart men egentligen inte, för det känns som att jag ändå är i fas både hemma och på jobbet. Fast hemma kunde det kanske vara lite bättre, men det kommer om så där 2-3 veckor.
På jobbet har jag under en tid haft en sån bra medhjälpare som har städat alla taklampor, tak och väggar i omklädningsrummen, sånt som jag annars har jätte jobbigt med. Jag fick även hjälp att plocka ner näten från 4 mål och köra in dem till kanten, bara så himla skönt. För då har jag inte det när vi kommer från semestern.
 
På hundfronten så är nu Fårö grupperna igång också. Där skulle det ju vara en grupp, var det tänkt, men det blev 2 för det är svårt att ha valpar och lite större duktigare hundar i samma grupp. Men de gör framsteg som bara den.
Vi har också klippt allting med gräsklippare en gång på vår ny plan. Janne var där idag också och försökte men efter 20mm regn häromdagen så gick det bara inte att klippa utan vi får nog vackert räfsa allting när vi kommer hem.
 
Vad betyder nu rubriken? 
Idag så fick vår gamla katt sluta sina dagar och då tog vi en av C.s kartonger och från början var han väldigt arg på oss för att vi tagit det beslutet trodde vi, men så visade det sig att det egentigen inte beslutet att ta bort katten han var arg på utan att vi tagit den kartongen som hans mopphjälm låg i när han köpte den. Så resonerar ett barn/ungdom med funktions hinder ibland. Vi kunde inte annat än le när vi upptäckte vad problemet var och att han sa att vi var skyldiga honom en kartong.
 
När jag ändå är inne på problemet så kan jag ju berätta lite om förra helgen när vi hade kriget här och det på grund av att C inte tagit sin medicin på 3 dagar för att han varit på lägerskola och något hade då hänt där som han inte kunnat sätt ord på  free smileys  istället håller han ihop tills han kommer hem och då brakar det lös, inte kul alls.
 
J han kämpar på både på gymnasiet och med sitt bilkörkort och han trivs som fisken i vattnet.
 
Mer är det säker men det får räcka för den här gången. Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten för vi vet inte hur länge det varar.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0