Kanske stenar, snäckor eller frimärken i stället.

Ja då har det lyckats gått ett bra tag igen och som vanligt så har det hänt massor som inte går att berätta allting om, men en del blir det i alla fall. 
 
I förra veckan då det var höstlov här då startade jag en Rallylydnadskurs i Visby med 7 deltagare som kommer att hålla på i 5 veckor och det är bara så kul att det är så många som är intresserade. Men lite smolk i bägaren var att de träningar som var förlagda till Fårösund från Välle Dog Team i Fleringe (lördags träningarna) både ons- och torsdag var dåligt besökta så här blir det till att ta sig en funderar på hur man skall förhålla sig frammåt med det.
 
Sen i fredagsmorse så drog Janne och jag till fastlandet igen. Först till Sollentuna och få på en ny markis och sen vidare till vår Piia och P-O i Norrtälje. För Piia och jag skulle på sheltiklubbens avelskonferens i Upplands Väsby under helgen.
 
Det var en väldigt givande konferens med många bra föreläsare. Det var mycket att tänka på innan och mer blev det nu efter det här, så det är kanske bättre att samla stenar, snäckor eller frimärken, fast jag tror inte jag fixar det för det är nog lite för långsamt i tempot för mig.
Men mitt tempo har ändå sänkts en hel del för nu jobbar jag ju bara 2 dgr/v på det ordinarie jobbet och resten består av hundar på längden och tvären.
Jag fick i alla fall en hel del bra tipps och råd även om andra saker som inte direkt har med avel att göra. 
 
En sak är säker att det var väldigt givande och att sheltie klubben har en super duktig avels kommitte som kunde ordna det så kanon bra. 
 
J han fixade risk 2:an med halkörningen i torsdags medan C mest spelade TV spel hela lovet, men han fick vara hos kontaktfamiljen medan Janne och jag var på fastlandet.
 
Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0