Nästa åter i verkligheten.

Då var den första längre semestern för året avklarad. Vi for till Sundsvall för att hälsa på Robert och han familj samt så klar  åka på hundutställning.
 
Men först så passerade vi Uppsala och bytte flundror mot gula kantareller hos Zahara. Vi har inte träffats på ca 10 år så det var bara så kul och hon bjöd oss på en sån kanon god kantarell soppa. Vi tog en promenad med gänget i Uppsala och så besökte vi en väldigt rolig lokal. Den var i hennes område där man ordnat med ett rum där alla hyrelgäster kunde ställa ner saker de inte ville ha längre, bara de var hela och rena. Sen fick vem som helst av de andra hyresgästerna hämta saker där, GRATIS. Jag fick med mig några jättfina tyska ölstop, en halsduk och galjar.
 
Åkte sen där ifrån till Sundsvall och några underbara dagar hos Robert och hans familj. Det märks att man inte är van vid ös i 300 km i timmen som det är med små barn även, om jag och andra tycker att mitt tempo är högt så är det inget mot vad det är när en 3 åring håller igång. För det finns en blå läsk som kan jämnföras vid raket bränsle = fult ös och sen tvärstopp. Men det är bara så kul att träffas och umgås även om det blir tusan så intensivt
 
På söndagen så var det hundutsällning och det gick kanon kan jag tycka, för min Tant belv 4:e bästa Tant bland tant veteranerna. Hon fick dock bara ett verry good men då det bara var 4 tanter med så belv hon placerad ändå.
 
Bättre gick det för Stig-Helmer för han placerade sig som 3:e bästa hane i öppenklassen med ett CK, men i konkurensen av alla hanar så bidde det inget mera, men vi  är bara så nöjda.
 
Vi for tidigt från Sundsvall för vi var tvungna att åka förbi Sollentuna och få av markisen som vi kört sönder. Det var ett hörne på en balkong som sköt hela markisen ca 5 cm framåt och all plast gick all värdens väg. En ny skall vi montera när vi skall upp nästa gång.
 
Efter markis av monteringen så tog färden vidare mot Norrtälje, till Piia och P-O. Där serverades det som vanligt en super god middag och vi fick bekanta oss med Gustav som vi skulle ha med oss till Gotland, för leverans till en familj som hämtat en annan sheltie tidigare, men då vi i alla fall skulle hem så kunde han åka med oss. Vi träffade hans nya husse och matte på Träffpunkten i Visby där vi lämnade av honom.
 
Har nu jobbat i 2 dagar och nu så börjar jag gå ner i arbetstid vilket gör att jag inte kommer att jobba varje dag  utan 2-3 dagar /vecka. Det är rätt skönt men då kommer jag istället att börja lite mera med mina egna kurser av olika slag.
 
Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten för man vet inte hur det blir frammåt.
 
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Mita

Så härligt med semester Åsa, det är ju inget som du är bortskämd med :)
Visst tar det på krafter med SMå barn och man glömmer så fort och går in i en annan fas i livet när ens egna barn växer upp.
Så kul med en ny liten S-H's grabb här på ön
OCH ett stort GRATTIS till härligt utst resultat på Stickan, han är verkligen värd sitt CK.
/Mita

2012-10-19 @ 09:09:48
Postat av: Wilda

Vad bra nu fick jag förklaring på vem Gistav va.

2012-10-19 @ 11:50:27
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0