Semester!

Då har jag äntligen gott på årets första lite längre semester som varar en hel vecka. Det är bara så skönt och det bäst av allting är att vi skall bege oss norr över eller rättare sagt till Sundsvall och hälsa på barnbarn och deras föräldrar. På vägen upp kommer vi också att passera Uppsala där jag skall byta flundror mot gula kantareller hos en vän som jag inte träffat sen 2003. Det skall bli så kul så och jag ser verkligen fram emot att prata med henne några timmar innan vår färd fotsätter.
 
Det är klart att man inte kan åka drygt 120 mil utan att gå på hundutstälning så det kommer också att bli en sån och det är som vanligt Tanten och Stig-Helmer som får äran. Bara att vänta och se vad den här domaren vill ha den här dagen.
 
En annan sak somhände i går och som ajg ahr funderat över är hur en del är funtade. Senariet är att jag är ju på jobbet och det är några somhar aktivitet där. Jag håller på att klippa gräs på stora planen med stora klipparen
 
 
(Bilden är tagen på sommaren som ni kanske ser.)
 
Jag öppnar en stor kör grind som är ca 3 meter bred för att en bil med släp skall in och bredvid den grinden finns en mindre gång grind på ca 1 meter bred som också är öppen.
De avslutar sin aktivitet och går hemmåt, på vägen ut så går man genom den lilla grinden och LÅSER den samtidigt som den stora grinden fortfarande är öppen och jag sitter på planen och klipper som de både måste ha hört och sett. Kan någon förklara för mig hur man tänker då för jag begriper det inte.
 
På ungdomarnas front så är C bara bäst på att simma crawl på den kursen han går och han är även nu igång och skjuter luftgivär igen, får se hur länge han orkar  hålla på med crawl, men det kan ju fortsätta då han äntligen är bäst på något och det behöver han verkligen för sin självkänsla. J han pluggar på med sin teori och får väll höra i kväll om han fick någon styrning på läraren i SV.
 
Janne han packar och packar och packar husbilen inför färden norrut samtidigt som hanf ar till skogen med gänget så att de skall få rusa av sig lite.
 
Ta nu vara på varandra där ute i verkligheten.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0