Tanke ställare!!!!

Det är vad jag fick mig till livs idag under fm när jag pratade i telefon med en tidigare kurs deltagare. Hon hade blivit sjuk för ca 3 månader sen och nu fått börja lära sig sånna enkla saker som man tar för givet att kunna när man kommer upp i åren som att skriva, gå mm. Så att säga hela livet hade ställts på ända. Men som hon utttryckte det att med envishet kommer man långt och det kan jag bara hålla med om, hon har en väldigt lång bit kvar och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer att lyckas.
 
När det kommer fram sånna här saker då börjar min hjärna igen att fundera över det liv som man själv för och om det är så hälsosamt som man kan önska sig med tanke på alla sjukdomar som finns på båda sidorna i mitt träd. Och skulle man tänka avelsmässigt om jag varit ett djur av något slag i människans våld, då hade i alla fall inte jag varit något bra exemplar att avla på, just med tanke på alla de ärftliga sjukdomar som finns med. Men som tur är brukar mina funderingar sällan reslutera i annat än funderingar och tankar, ibland så händer det att saker måste ändras så att livet ändå kan rulla vidare.
 
En annan sak som jag också funderade över idag var för endel ungar/ungdomar måste ha sönder allting. Kom upp till flyget och skulle klippa där , då var en papperkorg i plåt totalt sönder demolerad och det verkade som någon eller några använt ett av 7 manna mål näten till att gå armgång i. Vad är meningen kan man undra.
 
Annat som hänt är att J idag har kört sin första körlektion vid körskolan och jag vet inte riktigt hur det gick men jag tror att det funkade rätt okej i alla fall. För det är ju så att de lär ut på ett sätt på körksolan och det kan inte jag eller Janne.
 
I helgen var vi till Fårö och började röja på marken där, J han kom nästan över hälften med trimmern och jag fick klippa en bit med gräsklipparen, tungt är det, men bra kommer det att bli. Janne han fixade med grind och att resa upp den gamla lammtunen som låg nere. Under helgen som gick var C med Nisse på lördagen och hemma på söndag när vi var på Fårö för han var på ett hiskeligt humör och då är det bättre att han är hemma än att vara med och ställa till förtret.
 
De andra dagarna i veckan har varit som vanligt med jobb, skola och hundar.
 
Ta nu var apå varandra där ute i verkligheten innan det är försent.
 
Kram
 

Kommentarer
Postat av: Wilda

Tack och ta vara på er också. Kram

2012-09-21 @ 18:33:11
URL: http://pargas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0