Söndag = lat dag ?

Då var vi framme vid den här veckans slut och början på månad 2 på det här året.
 
Sen jag var här förra gången så har det då kommit en del snö, men det håller så sakteliga på att töa bort. Man kan ju fråga sig vad det där vita hade ner att göra. Det gör ingen som helst nytta. Fläkten som blåste stormen, har den som startat den, stoppat och det är ju skönt för alla.
 
 
Det har då varit en del kor att mjölka de senaste dygnet men jag är så lyckligt lottad att jag har tillgång till såna fina och duktiga ungdomar som sonen J och hans flickvän J.
Jag tror i alla fall att det inte är många i den åldern som frivilligt kliver upp 4 på morgonen för att följa med sin gamla mamma till ladugården och kossorna. Det är ju klart att de får en liten slant för sitt jobb men ändå. En stor eloge till de duktiga ungdomarna.
 
Vov gänget har det lite jobbigt nu för det är bara långa koppelpromenader som gäller då bilen ännu är på verkstad. J hörde i alla fall med en jobbaren på verkstan att de fått tag på en reservdel från Jönköping, men med våra fina transporter hit till ön så vet man ju aldrig när den dyker upp. Hoppas, hoppas att bilen är hel måndag eller tisdag. När man är utan den så märker man vad beroende man är av det där saken på 4 hjul. Det här gör att gänget inte kan få springa lösa. men den som vänta på något gott väntar inte för länge brukar man ju säga.
 
J och jag har försökt att göra ett avtal vad beträffande hans träning men han påstår att det är omöjligt att komma ikapp en durracell Kanin, som jag tydligen skulle vara då det är svårt att få stopp på en sån. Jag håller då inte alls med honom vad beträffande det, men någon annan har kanske en annan uppfattning, inte vet jag.
 
Ta nu hand om varadra där ute i verkligheten tills jag är är här igen. 
 
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0